pátek 18. listopadu 2016

Recenze - Dětská manikúra Sikker

Před časem jsem dostala k otestování a ohodnocení dětskou manikúru Sikker od Beatitudo. Do testování jsem se pustila hned pár dní po Edíkově narození, protože už začátku pěkně drápal :) op 4 měsících testování přináším svoje postřehy.



O co jde?

Sikker je zajímavá alternativa k nůžtičkám nebo cvakáčku. Je to strojek opatřený brusným kotoučkem, který šetrně brousí a tím zkracuje nehty. Balení obsahuje 4 barevně rozlišené výměnné brusné kotoučky o různé hrubosti. Strojek má 2 nastavitelné rychlosti broušení nehtů.


Sikker s pouzdrem, 4 různobarevné výměnné kotoučky, 2 rychlosti

Komu se může hodit? 

Všem rodičům, kteří se necítí s nůžtičkami v ruce zrovna bezpečně :) Já, ač stříhám dětské nehtíky už nějaký ten pátek, pořád si nejsem úplně jistá a miminku stříhám nehty hodně nerada. Nespolupracuje, cuká sebou... a tak se snadno stane, že šmiknu vedle a následuje řev. Obvyklý trik, stříhání nehtíků ve spánku, u nás nikdy nešel v prvních měsících použít, protože všechny moje děti byly zavinovací. Nejstarší synek spinkal pevně zavinutý dokonce dýl než do půl roku. Takže jsem vždycky stříhala, když byli vzhůru. Bylo třeba najít nějakou polohu, ve které to jakž takž šlo, případně dítě šetrně znehybnit. Občas to byla celkem kovbojka :) Tohle je velká výhoda Sikkeru. Z mně ne úplně pochopitelných důvodů mají miminka ráda vibrace, takže jemná vibrace strojku je neruší. Já nejsem nervozní, protože vím, že nehrozí žádný úraz. Nemusím ručičku pevně tisknout, takže dítě nemá potřebu bojovat. Ve výsledku je zkracování nehtů poměrně příjemná činnost, u které se Eda občas hlasitě chechtá. A pokud zrovna není naladěný, zkracuju mu teď už nehtíky ve spánku, nevzbudí ho to.

Pro jak staré děti je určený?

Sikker má v balení 4 brusné kotoučky o různé hrubosti. Jak miminko roste, vyměňujete postupně od nejjemnějšího po nejhrubší, na který dojde někdy kolem 1 roku dítěte. Pomůže vám tedy překonat období, které je z hlediska péče o nehty nejnepříjemnější. Dítě je ještě malinké, nespolupracuje, máte o něj strach, jeho maličkaté prstíky se špatně drží a taky ještě nemáte potřebný cvik.
Moje starší děti se taky domáhají broušení nehtů, ale pro ně už další kotouček není...

Na e-shopu Beatitudo jsou k dostání i samostatné náhradní kotoučky, takže můžete s klidem brousit nehtíky i starším sourozencům bez obavy, že na miminko už nic nezbude :)
Jak už jsem psala, moje starší děti by rády manikúru taky používaly, protože stříhání nehtů vysloveně nesnáší. Je to jedna z činností, za kterou čas od času dostávají odměnu. Hlavně stříhání nehtů na nohou se z nějakého důvodu bojí. Tohle jim přijde zábavné, líbí se jim, jak brusný kotouček lechtá, když zajede omylem mimo nehet. Tak jim to můžu s klidem dovolit a pokud hrubší kotoučky budou zničené, než do nich Eda doroste, koupím další :)

Moje postřehy

Sikker mi přijde jako poměrně šikovná věcička. Nikdy jsem neměla v ruce ani tenhle typ manikúry pro dospělé, v Lidlu, Tchibu i všech jiných obchodech, kde jsem na ně narazila, jsem je vždycky obešla jako zbytečné drahé krámy. Po vyzkoušení Sikkeru jsem po jedné takové pro sebe zatoužila :) Nehty jsou hezky zabroušené a neškrábou. U manikúry pro miminka oceňuju hlavně fakt, že můžu zkracovat nehty zcela bez nervozity, že ublížím sobě nebo dítěti.

V tuto chvíli máme nasazený modrý kotouček pro 3-6 měsíců, ale ten jemnější růžový pro 0-3 měsíce není ještě zničený. Odhaduju tedy, že by manikúra měla pohodlně vydržet pro 2 děti, možná i pro 3.

Celý strojek je plastový a nepůsobí úplně luxusně nebo elegantně, nicméně je bytelný a přežil i několik pádů na zem. Plastové pouzdro dobře drží a nepůsobí fórově. Strojek je napájený jednou tužkovou baterií, zatím nebylo třeba měnit. Velikost strojku je tak akorát do ženské dlaně, ani příliš titěrná, ani velká a těžká. Tak akorát.


K pouzdru si můžete přikoupit několik verzí samolepek


Ze spodní strany najdete "legndu"


Výměnné kotoučky jsou pevně uložené v pouzdře a nevypadávají, takže nehrozí jejich zakutálení někam pod skříň při běžné manipulaci s manikúrou. Pokud chcete sbalit na cestu jen samotný strojek, můžete kotouček sundat (jde to poměrně ztuha) a uschovat ho přímo pod kryt strojku.






Kotouček můžete uložit pod kryt bterie


Negativně hodnotím hlavně dvě věci. První nepříjemností je fakt, že poměrně dlouho trvá, než najdete grífek a přijdete, jak na to. Při prvním použití jsem moc nechápala, jak by mi tohleto mohlo nějak pomoci. Pak jsem postupně našla ten správný úhel, kde kotouček hezky zabírá a "nedrnčí" a už to fungovalo hezky. Chce to tedy překonat počáteční rozpaky a chvilku trénovat. Naštěstí miminko nic nebolí, tak není třeba mít z případných chyb strach.


Tady jsem se pokusila vyfotit úhel, který mi pro zkracování nehtů vyhovuje nejvíc

No a nejzásadnější a vlastně jediný argument vyloženě proti je pro mě cena. Ačkoli je Sikker fakt příjemný a užitečný pomocník, jeho poměrně vysoká cena by pro mě byla důvodem, proč
bych koupi hodně zvažovala. Na druhou stranu kdybych ho dostala jako "dárek k narození dítěte", vůbec bych se nezlobila :) Sama jsem zvědavá, jak se osvědčí dál, jak Eda poroste a začne být pohyblivější. Možná tuhle svoji nejistotu ještě přehodnotím. Věřím, že pro rodiče hodně živých dětí to může být doslova vysvobození a dobře investované peníze :) 











1 komentář:

  1. Vypadá to šikovně. No kdyby to stálo polovinu, tak o tom uvažuji.

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.