středa 30. března 2016

Velikonoce

Letos byly krásné, konečně vylezlo pořádně sluníčko, takže jsme je strávili převážně venku. Na lidové tradice mě moc neužije. V Praze na sídlišti se koledovat nechodí, kopřivy do nádivky ještě nerostou, takže žádné velikonoční "povinnosti", jen radosti. Dělala jsem jen to, na co zrovna byla nálada a síly, vajíčka jsme s dětmi zdobili až včera. Kupodivu to bylo každému úplně jedno :)





Vojta má období, kdy se rád dozvídá nové věci, pozoruje... Ve školce seli obilí a my jsme pak každý den pozorovali, jak zrnka klíčí, jak raší první lístky... Společně jsme vyseli několik druhů semínek do skořápek a pozorovali, jak to všechno pěkně roste :)






Pekli jsme s dětmi beránka a četli si příběh o vyjití Izraele z Egypta a hostině beránka. Povídání o Ježíši jako Beránku Božím si necháme na příští rok, to jsem ve verzi "4 roky" vymyslet nedokázala a ono taky není nutno probrat všechno najednou...

Beránka jsem pekla podle receptu na mandlového beránka od Florenýny. Je opravdu výborný. Akorát přepočet množství těsta podle velikosti formy mi nevyšel. Flo zřejmě plní formy výrazně méně než já. Na moji formu o celkovém objemu 1 litr (0,7 l pod rantlík formy) je akorát množství těsta ze 3 vajec (podle Flo by to mělo být asi 1,75 vejce) - to abych to nemusela příští rok znovu vymýšlet :)

Aby nebylo sladkého málo (náš beránek je fakt malý), upekla jsem ještě jednu rychlou jogurtovou bábovku do račí formy. Bábovka nebyla špatná, ale recept za ukládání nestojí. Mně ta těsta z prášku do pečiva prostě nějak neberou. Když bábovku, tak jedině třenou :)






Vajíčka jsme barvili až včera. Dřív nebylo kdy, s dětmi je třeba hodně času na práci a my byli raději venku na sluníčku. Zdobili jsme klasicky v cibulových slupkách. Kytičky si vybíraly děti samy, pomáhaly, podávaly, dávaly do vody, vytahovaly ven, odstrojovaly... Světlejší jsou ve slupkách ze žluté cibule, tmavší ve slupkách z červené cibule. Do obou roztoků jsme přidávali trošku octa, ale do toho světlejšího ho přišlo omylem výrazně víc, tak možná proto vajíčka nevyšla tak hezky.






Na jarní výzdobu jsem letos rezignovala. Máme jen to osení, skořápky a živé květiny. Irisy jsem dostala od mého ze všech nejlepšího, narcisky jsem si koupila sama. Už teď se těším, až jednou cibulky zapíchám do země na naší budoucí zahradě...








Hezké jaro vám všem :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.