čtvrtek 6. srpna 2015

#37 Etuda pro papírový kornout - Domácí chipsy

Dnešní úkol Velké prázdninové výzvy s Florentýnou byl obzvlášť vypečený. Vytvořit nějaké jídlo, které se bude servírovat v kornoutu, a ten papírový kornout taky vytvořit. Kornout není problém, ale co do něj? Nakonec zvítězily docela obyčejné chipsy. Nejedla jsem domácí chipsy snad 15 let, možná 20. Dělával nám je taťka, když jsme byly malé. A aby to bylo hodné výzvy, vyzkoušela jsem i zeleninové chipsy, konkrétně z mrkve a červené řepy. Miluju totiž Tretter´s. Byly skvělé, lepší než kupované. Akorát se u zeleniny špatně odhaduje, kdy už je hotová. A poznámka pro příště, i zeleninu je třeba před smažením osušit. U brambor to mám navyklé, že se musí nechat vysušit plátky v utěrce. U zeleniny jsem to neudělala a byly dlouho gumovaté, pak už se začaly připalovat. Takže pro příště...







Domácí zeleninové a bramborové chipsy


Žádný speciální postup nemám. Zeleninu očistit, naplátkovat (na struhadle nebo v robotu, ať jsou plátky tenké a stejnoměrné), dobře osušit jednotlivé plátky v utěrce (vyskládám na utěrku a druhou přikryju, pomačkám a chvíli nechám). Pak smažím ve vyšší vrstvě oleje v malém kastrůlku. Trvá to dost dlouho. Vyjmu do nádoby vyložené papírovými utěrkami, nechám okapat, osolím a sním :)
To osušení je důležité. Jinak jsuo chipsy gumovaté a ne křupavé.
Jo a nehodí se k uskladnění. Je třeba sníst je poměrně záhy, aby sůl nenatáhla vzdušnou vlhkost a nezgumovatěly.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.