úterý 4. srpna 2015

#35 Meleme, meleme... - Domácí latte macchiato

Dnes jsme od Florentýny dostali za úkol něco umlít nebo rozdrtit a použít to na přípravu jídla nebo nápoje. Měla jsem v plánu vyrobit nějaké super zdravé smoothie s mletými vločkami a semínky. Nakonec jsem si ale udělala latte z čerstvě namleté kávy, k němu pletenec s javorovým sirupem a pekanovými ořechy (asi jediný koláček, kterým v sámošce těžko odolávám). Někdy je daleko větší výzva nedělat nic než udělat něco. Znáte?


Moje domácí latte



A moje kávové propriety. Mlýnek od tchyně, správně vintage. Člověk se trochu nadře, než má namleto na jednu dávku, ale zas si celý ten kávový obřad stihne vychutnat a užít. Mokka konvička. Podobnou mívala kdysi moje babička a já si svoji první na jedno kafíčko koupila po návratu ze Španělska, kde mě rozmazlili dobrou kávou. Žádné instantní cosi. Doma měli tyhle konvičky a jen ti nejmovitější presovač. Káva z ní je výborná, silná a voňavá. A vrtulka z Ikea za celých 29,- :)

Baví mě takhle si s přípravou kávy pohrát. Kapsové kávovary jsou super, všechno šup šup. Ale když si chci kafe užít, tahle dlouhá cesta mi vyhovuje víc. A proto kapsláč ani presovač doma nemám. A krom toho se nám sem stejně nevejde :D

Pomalu se mi po těhotenství a kojení vrací chuť na kávu, tak si jí musím užít, když už konečně můžu a dokud ještě můžu ;)




1 komentář:

  1. Máme doma stejný typ mlýnku, jen v černé barvě i konvičku. Jen ne tak hezky vyleštěnou :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.