čtvrtek 30. července 2015

#30 Metlička - Lemon curd

Další báječný úkol Velké letní výzvy s Florentýnou a další super výzva - zašlehat si pěkně ručně metličkou. Jasně, ušlehat třeba v misce pár vajec není žádná výzva. Prostě ušlehat cokoli, aby bylo splněno. Já jsem se ale rozhodla vzít to jako příležitost zkusit zas něco nového a inspiroval mě dnešní Florentýnin mailový klub. Každý čtvrtek mailem přijde článek na nějaké vařivé téma, vždycky s receptem, nápady, návody, postřehy... A dneska v něm byl lemon curd. Chtěla jsem ho vyzkoušet už dávno. Poprvé v zimě, když jsem objevila v obchodě bio pomeranče a narazila na pomerančovou verzi tohohle krému kdesi na nějakém webu. Dlouho ležel u ledu, dnes na něj konečně došlo. Postupovala jsem jinak, než jak Flo radila. Její verzi ale taky určitě vyzkouším.
Každopádně jestli máte možnost dostat někde za přijatelnou cenu citrusy v bio kvalitě, neváhejte a lemon curd vyzkoušejte. Je totiž fakt super :)





Lemon Curd (citronový krém)


Na základní dávku potřebujete 4 žloutky, 70 g cukru (použila jsem třtinový), 70 ml citronové šťávy, 50 g másla a kůru ze 2 citronů (jen žlutou část, ne to bílé). Já jsem dělala dvojitou dávku, měli jsme dnes návštěvu.
Všechno jsem smíchala a šlehala metličkou nad parou. Mám nezerovou misku na vodní lázeň z ikea, která pasuje do kastrůlku. Vody dám jen pár cm, aby se určitě nedotýkala misky se směsí. Tu zahřívá jen pára a nehrozí, že se krém srazí. Stejně rozpouštím i čokoládu, polevy a vůbec všechno, co vyžaduje přístup v rukavičkách.
Šlehala jsem, dokud krém nezhoustl, pak jsem ho přelila do skleničky a nechala vychladnout v ledničce. Dali jsme si ho s cukrářskými piškoty, ale prý je super i na toustíky.

Musím říct, že si mě tenhle krém získal a určitě se k němu budu ráda vracet. Je to rychlovka, ale efekt veliký. Navíc je to takové "společenské" pohoštění, když si všichni namáčí piškoty z jedné misky uprostřed stolu :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.