pondělí 17. listopadu 2014

Lampiony

Poslední týden byl ve znamení lampionových průvodů. denně jsme něaký potkali a v pondělí jsme se na jeden vypravili. Vojta byl poprvé a byl nadšený. Cestu domů jsme si pak všichni protáhli a dlouho jsme se procházeli parkem a po sídlišti s rozsvícenými lampiony, povídali si, Vojta si užíval, že courá ve tmě se světýlkem... Bylo to moc fajn.

Nostalgicky jsem si vzpomněla na průvody z dětství. Moc jsem jich nezažila, jsem ročník 84. Takže jen pár, moc si toho nepamatuju a pak konec, přišly jiné starosti, jiné zábavy a jiné tradice. Líbí se mi, že se v posledních letech zase ta tradice lampionových průvodů šíří, ale s novým obsahem. 
Náš průvod organizovalo Rodinné centrum Rybičky (které provozuje náš sbor a kam se teď snažíme občas chodit :) Na úvod bylo krátké divadlo o svatém Martinovi a s Martinem se děti setkaly i na konci průvodu.

Vojta měl jasno ohledně svého lampionu - musí na ně být žralok, chobotnice a želva. To je teď jeh top kombinace a musí být úplně na všem. Nevím, jak budeme shánět deštník se žralokem, chobotnicí a želvou :-/ Naštěstí ušít mořskou mikinu pod stromeček snad takový problém nebude :) No a jelikož na tom nejsem teď s časem valně, jako lampion jsem koupila a upravila papírové stínidlo v Ikea. Měli jsme jednoznačně největší lampion v celém průvodu. Vojta byl nadšený, hrozně se mu jeho zvířátkový líbil, hrdě si ho nesl a opatroval svíčku, aby mu nezhasla. Jeden chlapeček sice kriticky poznamenal, že to není vůbec žádný lampion, ale obyčejná lampa, ale tím jsme se nenechali rozhodit :)

A takhle náš lampion dopadl:



A takhle nám náš krasavec svítil :) Foceno je bohužel v pokojíčku. Tak to dopadá, když celý večer malujete lampion a pak zapomenete foťák doma :-(











Malovala jsem vodovkami od oka přímo na lampion, podle toho to taky vypadá.
Připevnění svíčky jsem vyřešila provizorně, ale fungovalo to dobře. Na silnějším kartonu je oboustrannou lepící páskou přilepená mistička z velké čajovky a v ní jen volně položená malá. Svíčka držela dobře, ale párkrát nám zhasla, jak při větším rozhoupání lampionu vyšplíchl roztavený vosk. Takže napříště bude třeba vymyslet to jinak a použít klasickou tenčí svíčku. Nebo míň houpat :)




Týnka dostala taky svůj malý lampionek, "aby jí to nebylo líto" :) Je vyrobený z papírového svačinového sáčku, jen jsem musela vyrobit a vyztužit dno. Na něj jsem lípla malé LED světýlko z Ikea. Prodávají je za pár korun vsadě po 3ks, vždycky v nějaké sezonní barvě. teď měli bílé, oranžové a šedivé, jakože Halloween. Jsou na knoflíkovou baterku, 1 led svítí tak akorát, aby to trochu svítilo, ale ne zas moc. Vojta je miluje, chodí s nimi večer spát, zavírá se v koupelně... Usoudila jsem, že tohle řešení bude pro malou bezpečnější, i když ne takový romantika. Sáček jsem nahoře zpevnila izolepou, aby se provázek hned nevytrhnul. To byl dobrý tah, Vojta s ním  dělal psí kusy.





Tyčky jsem vyřešila taky stylem "co dům dal" - rozebrlala jsem teleskopickou tyčku na záclonky, kterou jsme kdysi koupili do jednoho z předchozích bytů. Má na obou koncích očko na zavěšení, tak se to krásně hodilo.

No a až na průvodu jsem zjistila že lampiony se dávno nevyrábějí doma, ale kupují, mají plastové tyčky s ovládáním žárovičky, takže nemusíte střežit svíčku... Jde to udělat jednoduše, ale já už jsem asi od povahy mistr komplikovaných řešení :)
A co vy a průvody?

3 komentáře:

  1. Je vidět, že jsi výtvarně nadaná! Moc se mi líbí ten nápad svačinového sáčku, po malinkých led světýlkách se musím příležitostně podívat. Letos děti jít na průvod nemohly, mívají každý rok ve škole dílničku, takže nemusím vymýšlet lampióny já:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Jitko, jsi mistr originálních řešení. A zjevně tě to baví! Jen tak dál! Jarka

    OdpovědětVymazat
  3. krásný lampion. Byli jste na průvodu i u nás? Taky tam měl někdo Ikealustr ve tvaru balonu a na násadě od mopu, ale rozhodně to nebylo tak krásný. My šli sice s kupovaným lampionkem a svíčkou, ale brzo jsme jí vyměnili za baterku, kterou jsme pověsili zaplou za šňůrku do lampionku. Ale musím říct, že to postrádalo takové to kouzlo, který lampion chytne první... jo, technika. A teda dětem se následný ohňostroj vůbec nelíbil, tak jsme ho ano nedokoukali a prchali někam, kde bude víc ticho.

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.