čtvrtek 17. července 2014

Pastelkové vlňáčky

Minulý týden jsme byli s dětmi na chalupě u rodičů. Bylo to moc příjemné, hezky jsem si odpočinula a strávila fajn čas s rodiči, sestrami, mými prťátky a synovci. Vezla jsem s sebou spoustu práce, ale jak už  to bývá, moc jsem toho neudělala. tak teď doháním.
Poctivě jsem se ale snažila u vody pokročit v háčkovacích a pletacích restech. Háčkovaný klobouček pro Valentýnku už jsem měla víc než zpola hotový, když jsem přeměřením zjistila, že je malý. Tak už je z něj zase klubko a budu muset začít znovu. Na začátečnici jsem si vzala asi příliš velké sousto a nepodařilo se mi správně odhadnout, jak postupovat, aby klobouček byl větší než ten v návodu. Ale jednou bude, na pískovišti je času dost ;)
Konečně jsem ale dokončila dlouho rozdělané vlňáčky. Začala jsem už někdy koncem března, když jsme byli na chalupě letos poprvé. Pletu ale jen na dovolené nebo na pískovišti (je to celkem dobrá obrana proti hovoruchtivým maminkám). Asi měsíc bylo celé pletení ztracené, už jsem se pomalu loučila se skoro hotovými vlňáčky, kruhovou jehlicí i ponožkovými jehlicemi, ale kdo hledá, nalezne :) A ta teď jsou konečně hotové, nalanolinované a v akci :)








Pletla jsem z merina bez superwash na přání od Decidy. Téměř nekouše a je nádherné. Na podzim z něj zkusím kulichy. Tělo je udělané dvojitě - měla jsem doma ještě klubko šumavské ovčí vlny, ze které jsem pletla dřív. Drží skvěle vlhkost, ale kouše. Takže jsem část využila takhle, kousavost nevadí, v těchhle místech vlňáky nejsou v kontaktu s pokožkou. A budou tím pádem opravdu neprůstřelné :)

Na modelce nefotím, je nefotitelná :)

2 komentáře:

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.