pondělí 28. dubna 2014

Recy manšestráky Nonita

V pátek jsem otevřela květnové objednávky plenek a dalšího šití na přání a hned během dopoledne bylo plno na celý měsíc. Mám z toho obrovskou radost. A vážně se budu muset zamyslet nad nějakou pomocnicí :)
O víkendu se mi ale ještě nechtělo do plenek, tak jsem se místo toho vrhla na kalhoty. Vojtík je už nějakou dobu bez plínek, navíc teď trošku poporostl a všechny kalhotky jsou mu najednou nějak divně. Buď jsou krátké, nebo bachraté a padají mu. Má jen jedny jakž takž padnoucí a to je moc málo. Chtěla jsem střihnout do letního softu (takový ten žíhaný, podlepený kostičkovaným úpletem) a chtěla jsem si zkusit střih Nonita z Farbenmixu. Moc se mi líbí, je zajímavý, neokoukaný, ale přitom poměrně dobře nositelný (některé střihy z Farbenmixu jsou na mě až moc ulítlé). Nakonec jsem to ale pojala cvičně a ušila Nonity ze starých vyřazených manšestráků. Potíže nastaly dvě. Jednak jsem musela střih upravit, protože velikost 86/92 je moc malá a 96/104 zase moc velká. A druhý zádrhel - tahle velikost je asi poslední, kterou bez větších problémů napasuju na kalhoty vel. 38. Jednodušší střihy půjdou i později, ale tenhle složitější má větší spotřebu látky. Ještě, že se dřív nenosily slimky, z těch bych neušila nic :D



 




Prošívání jsem dělala jeansovou nití a jeansovou dvojjehlou. Tu jsem při šití posledního švu zlomila a mám po žížalkách :-/


Kapsu jsem použila původní. Kdo by se dělal s novou, že :) A samozřejmě nezbytná cedulka :)


Kalhoty mají vtipně řešený předek, takový "padací most". U softshellových kalhot se může udělat na dvě řad patentků a kalhoty budou rostoucí. Já jsem použila knoflíky odstřižené z nějakého svetru. Gumu jsem na jedné straně nechala delší  přebytečný konec je poskládaný v té "kapsičce", na které je našitý knoflík. Půjde tedy rozpárnout jeden šev, gumu popustit a zase přichytit, když bude třeba. Šlo by použít i regulační knoflíkovou gumu, ale nechtělo se mi to už řešit.


A detail prošívání dvojjehlou z rubu. Vypadá to překvapivě dobře, cik-cak není skoro vidět.


Střih vypadá složitě, ale není to nic moc hrozného. Farbenmix má moc hezky udělané fotoávody a podle fotek člověk krásně postupuje krok za krokem. Za večer bylo hotovo.

A ještě fotka z akce. Světlá barva sice není nijak extra praktická, ale manšestr se dobře pere a na lítacích kalhotách mi ta trocha patiny žíly nerve :)


5 komentářů:

  1. Super, moc se mi to líbí a s tou mikčou - kam se hrabou obchody, toto je úžasný model.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc se mi líbí prošití těch předních kapes!!

    OdpovědětVymazat
  3. Krásně se ti povedly. Já dneska taky došila recy nonity. Jen tedy se s nimi crcám už od Velikonoc :-) Taková pěkná souhra.

    OdpovědětVymazat
  4. tak tyto gaťata nemají chybu, skvělý střih a se zajímavým řešením, úplně nad nimi slintám

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.