středa 17. dubna 2013

Recy kalhoty a capáčky na písek

Konečně je tu jaro a s ním i potřeba praktického a nezničitelného oblečení na hřiště. Vojtík toho pořád moc nenachodí, naprostou většinu času tráví na všech čtyřech. Nejjednodušší by tedy bylo všude ho vozit v kočárku a na zem ho venku nepouštět. Ale vysvětlete mu to :) Takže jsem prohrabala zásoby hader k recyklaci a spíchla narychlo kaťata a capáčky ze svých vyřazených džín a manšestráků.  Jsou to bytelné materiály a není na nich moc vidět špína.
Nakonec jsem s výsledkem moc spokojená (zejména když vím, že pořizovací cena je - až na ozdobnou stužku - nula, nula, nic). Skoro se mi ani nechce nechat ho v těch kaťatech řádit v písku.







Kalhoty jsme hned v neděli vyzkoušeli na hřišti v Kroužkách na Vltavě a rovnou letěly do pračky. Tak snad nám těch pár měsíců vydrží, než se Vojtínek konečně pořádně rozchodí.



A ještě několik poznámek k šití

  • Střih na kalhoty vznikl obkreslením jiných, které mu sedí. Nejsnazší způsob je obrátit kalhoty na rub, vsunout nohavice do sebe a srovnat švy na sebe, aby byly hezky na hranách a byl vidět tvar jednotlivých částí. Přiložíte na látku a obstřihnete cca 1 cm okolo. Získáte tak jednotlivé díly i se švovým přídavkem. Tenhle postup můžete použít na jakékoli jednoduché oblečení, u kterého nezáleží na každém milimetru (např. tepláky, jednoduché plátěné kalhoty, obyč trička, mikiny apod.).
  • Základní střih a postup na capáčky najdete tady. Já jsem si střih vyráběla vlastní, potřebovala jsem větší velikost.
  • Capáčky mají dvouvrstvou "podrážku" z džínoviny, obě vrstvy jsou spojené oboustranně zažehlovacím vlizelinem a spirálovitě prošité. Celá podrážka se tím hezky zpevní. Nemají už vnitřní stélku, takže na rozdíl od předlohy nejsou oboustranné.
  • Na prošívání kalhot i capáčků jsem použila jenasovou nit z galanterie. Prodávají nejrůznější barvy, výborně se hodí právě na kontrastní štěpování, ale i na různé aplikace na pevnějších látkách. Na jemnější materiály používám obyčejnou nit, jen ji navléknu dvojitě.
  • Stužka je z německého Farbenmixu.

2 komentáře:

  1. Paráda, kolikrát bych nevěřila, jak si jde se starým oblečením vyhrát a stvořit z něj tak parádní kousky, máš na tohle fakt úžasný talent!

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, ty jsou supr.... na pískovišti budou valit očka:-)))

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.