pondělí 14. ledna 2013

Froté plínky

V prosinci se nám narodila neteř Terezka. Její maminka, moje švagrová Maruška, si u mě objednala k Vánocům nějakou kalhotkovou plínku na vyzkoušení. Maruška je zkušená látkařka, ale s jednovelikostními kalhotkovými plínkami moc zkušeností nemá a tak by je chtěla otestovat. Mají hodně tvrdou vodu a většina plínek jim hodně ztuhla. Rozhodla jsem se tedy vyzkoušet jiné "složení" plínek, které by tuhnutí odolávalo líp než klasika, kterou mám vyzkoušenou. A když už jsem se pustila do šití, udělala jsem plenek rovnou 5 - 2 pro Terezku a 3 pro našeho Vojtu.





Holčičí plínky pro malou Terezku



A trochu víc klučičí verze pro Vojtíka


Jako svrchní vrstvu jsem místo potištěného úpletu použila prostřihy froté z Dadky s 20% polyesteru. Savá vrstva z českého bambusového flísu zůstala, tu jsem neměnila. Jako vnitřní kontaktní vrstvu jsem místo bambusového aksamitu zkusila oboustranné pružné bambusové froté se 2% polyesteru. Celá plínka je tak hodně pružná, krásně měkoučká a doufám, že bude odolnější vůči tuhnutí.



Aby plínky nebyly jen suše jednobarevné, vybrala jsem ke každé kontrastní zkracovací patentky a obšití ve stejné barvě. Jsou to mé prvné obšívané plínky, tak jsem zvědavá, jak se osvědčí.


Maruška si objednala plínky na suchý zip. Já jsem své plínky zatím šila vždycky se zapínáním na patentky a sucháč jsem našívala jen na jedny svrchňáčky. Takže to pro mě byla premiéra. Jen se trošku bojím té kombinace froté - sucháč, aby nebyla plínka brzy zatrhaná. Bude to chtít trošku opatrnější zacházení. Na ouška jsem našila protisuchy, které tomu zatrhání snad taky trochu zabrání. Použila jsem vyzkoušený a osvědčený plenkový suchý zip z detivbavlnke.sk. Je mnohem odolnější než obyčejný, snáší dobře nesčetné zapínání i praní na vysoké teploty. Investice se tedy rozhodně vyplatí.


Ke každé plínce jsem ušila 2 barevně ladící čtyřvrstvé vkládačky cca 11x30cm. Terka bude mít luxusnější verzi - barevná vrstva z Dadka froté, 2 vrstvy českého bambusového flísu a vrstva bambusového forté. Vkládačka tak bude z obou stran krásně měkká a hebká. Vojtovi jsem ušila levnější verzi bez bambusového froté (které už došlo), takže jen jedna vrstva bude měkká a hebká :) Místo toho jsem do vkládaček rozřezala zbytek ručníku, který mi zbyl z mých prvních plenkových pokusů. Takže finální složení je Dadka froté, ručníkové froté a 2 vrstvy bambusového flísu. Vojta bude mít luxusnější jen jednu (právě tu šedou na fotce :)





Při prvním testování na Vojtovi plínky sedí výborně. Se sucháčem se pracuje skvěle, plínka se výborně dotahuje. Jen to nevypadá tak profi jako patentky... Jsem hrozně zvědavá, jak bude střih sedět šestinedělní Terezce. Budu mít střih hezky otestovaný a budu mít čas na případné vyladění, než začnu šít další pro naše budoucí druhátko :)
Na závěr tedy srovnání úplně zmenšené plínečky a velikosti, kterou Vojtínek nosí teď.



2 komentáře:

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.